JAHANJE KAO REKREACIJA

kuddr-pokupljeJahanje je jedan od rijetkih sportova u kojima ne možete biti sebični. Morate slušati neko drugo biće, protumačiti njegov govor tijela i prilagoditi se njegovim pokretima. Kada uspostavite vezu s tako lijepom, moćnom životinjom kao što je konj, osjećaj je neopisiv, a motoričke odlike koje razvijamo baveći se ovim sportom su snaga, koordinacija, ravnoteža i stabilnost trupa.

Jahanjem aktiviramo i jačamo osnovne mišiće koji stabiliziraju trup, a to su prsni, trbušni i leđni mišići. Međutim, nije riječ samo o snazi trupa već i o njegovoj koordinaciji i stabilnosti.

Upravljanje velikom moćnom životinjom uključuje aktiviranje mišića za koje vjerojatno niste ni znali da postoje, a to je zato što se stalno prilagođavamo pokretu životinje i terenu kojim se krećemo. Jahanje zahtijeva dobru ravnotežu i koordinaciju, jer jahač mora slušati i biti svjestan onoga što konj radi te u skladu s time prilagoditi vlastiti pokret tijela. Uz mišiće trupa aktiviraju se i unutarnji bedreni mišići te mišići zdjelice.

Kako bismo umanjili mogućnost ozljeda zglobova mišića te kako bismo povećali opseg pokreta, moramo razvijati fleksibilnost tijela.

Ovisno o jahačkoj disciplini, brzini i okretnosti konja, jahanje može zahtijevati različitu razinu napora i energije, pri čemu se također aktivira i kardiovaskularni sustav.

Osim brojnih fizičkih prednosti, koje bavljenje ovim sportom donosi, tu je i mentalna komponenta. Psihičke prednosti jahanja imaju jednak značaj za jahača kao i fizički. Vrijeme provedeno na otvorenom i uživanje u svježem zraku dovodi do kvalitetnog udisanja i izdisanja, neophodnog za čovjeka. Javlja se osjećaj slobode i to zajedno povećavaja dobro raspoloženje te smanjuje stres. Razvija se veza između konja i jahača, koja nastaje učenjem kako se odnositi prema tim velikim životinjama i kako komunicirati s njima. Uz to, razvijanje povjerenja između jahača i konja ključna je stvar, a pri tome puno naučite o samome sebi.

Ipak ne zaboravite da jahanje nije jedina aktivnost koju imate kada uđete u konjički svijet! Rad u staji, briga o konjima i rad na tlu jačaju mišiće i poboljšavaju rad kardiovaskularnog sustava. Podizanje vreća hrane za životinje, nošenje sijena, čišćenje staje, četkanje, briga o kopitima i vođenje konja dio su dnevne skrbi. To nisu lagani zadaci i zahtijevaju veliku količinu snage i izdržljivosti.

Kako biste što više uživali u blagodatima jahanja trebalo bi dobro pripremiti tijelo. Stoga sam pripremila različite vježbe koje će vam pri tome pomoći.

U video zapisima koji uskoro slijede, različitim vježbama razgibati ćemo i ojačati cijelo tijelo. Vježbe izvodimo tri puta tjedno, a svaku vježbu ponovimo 8 do 10 puta.

Sportski pozdrav ☺

Autor: Ada Pervan Franjul, mag. cin.